Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi har ju turen att ha

Skrivet av Anna m Vendela & Evelina
både mormor, morfar, morbror, farmor, farfar, faster & farbror inom 30 min, dessutom hade vi en familj på dagis som hade kunnat ställa upp. Plus att jag hade en kompis som t o m skulle ha följt med mig på förlossningen då Stefan åkte iväg på tjänsteresa ca en månad före bf.
Så mormor & morfar kom på morgonen (först värken kom vid 04.30 och jag ringde dem vid 06.30) och så lämnade de vagn och nycklar på dagis (som ligger 2 min gångväg från oss) så hämtade faster och stannade hos Vendela tills stefan kom hem vid middagstid (evelina föddes ju 14.23). Vendela gick på dagis på dagarna så då var Stefan hos mig, då jag låg kvar 3 dgr på patienthotellet. Rekomenderar varmt att ligga kvar, vila upp sig och få igång amningen innan man åker hem plus att inte ta med sig syskonet upp på BB om de är under 3 år. När man är under 3 år har man inte begrepp om tid och oftast det som händer är att syskonet inte blir ledset för att de fått ett syskon utan för att mamman lämnas kvar på BB och så blir mamman ledsen för att syskonet är ledset och så sinar mjölken osv...... Händer definitvt inte alla, men kan vara ngt att tänka på. (jag grät som en stucken gris när jag pratade med Vendela i telefon)

Tycker att din lösning med grannarna är jättebra!!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv