Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vi

Skrivet av Myzan & Co
har lite samma dilemma...
men det har löst sig på ett bra sätt, min systerdotter (21 år) som varit barnvakt många ggr ska flytta hem till Sthlm igen (har bott i Gävle) och ska bo hos oss till en början. hon flyttar hit nu i januari *ler*
annars så har vi grannarna och farfar 10 min bilresa bort som kan rycka in. sönerna är vana vid dem alla tre, gillar dom en massa + att de är pensionärer. grannarna har juh barnbarn så blöjbyte osv kan iaf frun i det huset *ler*
min syster bor 3 min bilresa bort men både hon och hennes make jobbar juh så det är inte säkert att de kan beroende på när det händer...

när Felix föddes så var vi juh hemma hos min mamma på Åland så då var det juh bara att åka in - mamma var ledig just den måndagen tom.

min andra förlossning gick oxå\' fort, första känningen kl.3.30, väckte maken strax innan kl.6, ringde BB vid kl.6 och då fick jag första krystvärken hemma i mammas hall.
parekerade bilen kl.6.55 och kl.7.14 e Felix född!

så jag känner att jag kommer att åka in direkt vid första känningen denna gången för att vara säker, vill juh inte föda bäbis i hallen eller bilen direkt...
därför är det viktigt att man har nån nära liksom!

prata med grannarna och kanske träna lite, alltså grannarna e hemma hos er och ni åker iväg en sväng så Louise "vänjer" sig litegrann.
hon kommer juh säkert bli lite ledsen när ni åker men det får man nog räkna med. sen kommer ni juh hem igen och den dagen då i åker till förlossningen så kommer juh farmor så snabbt hon kan och tar över!

hoppas du fattar nåt av mitt lååånga svammel *skrattar*

kramar från oss

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv