Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske har jag...

Skrivet av Hönan Agda
"berättat" om dotterns sista op. av fjättrad eller tjudrad märg? Första gången vid ca tre års ålder o senaste vid nio år. Eftersom läkarna är inne "på känsligt område" så vill de ju inte garantera en förbättring...MEN det är ju därför man gör operationen -har för mig att det är negativt också med tanke på lillhjärnan att den kan dras ner ytterligare om man inte opererar-. Första gången fick vi lämna sjukhuset efter två dygn, gick bra att ligga både på mage o rygg men det beror kanske på att min dotters känsel är så nedsatt just i det området av ryggen? Gjorde stor nytta mot läckage o ökade hennes rörlighet enormt. Kom på benen inom ca 6v. Andra op ingick i två andra och resultatet blev katastrof...men nu när det gått ett par år så börjar vi se en förbättring.
En kompis med rmb till dottern i samma ålder har oxå gjort den op. två ggr. Första gången med gott resultat men andra gången mindre lyckat, nu funderar man på att göra om det...
Så svårt det är att fatta "rätt" beslut...men ibl har man ju inget val, de negativa effekterna som kommer om man låter bli att operera kan ju bli än värre...kram!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv