Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ja jag känner

Skrivet av lotta
mycket för er föräldrar med barn som är födda med RMB.Vi kände oss verkligen illa bemötta och det gör ont i mig än idag fast det är tio år sedan.Det tog många år efter han var född som jag kunde prata om detta utan att gråta.Ni hade ju tur som hade "utbildad" personal på detta område.......det var verkligen inte de vi fick kontakt med och det var på NÄL i Trollhättan.Och visst ja tankarna går till ibland att man tänker om han hade haft detta hur hade vårat liv sett ut idag hade vi vågat skaffat barn nr tre som vi gjorde.Fattar nu i efterhand inte hur jag vågade detta med tanke på ultraljudet vi fick lida igenom.Men min underbara barnmorska såg till att läkarna fick reda på detta om mitt föregående ultraljud och de var verkligen snälla och försiktiga med mig och maken.Kände bara att jag ville dela med mig utav mina upplevelser och tankar.Tack för att du tog dig tid och lyssnade.Hur jag hittade hit?Jag är inne på barn m särskilda behov och sett ryggmärgsbråck och som sagt känner för er därav hamnade jag på denna sidan.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv