Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förlåt att jag ler

Skrivet av Marie -72 bf 23/1 (fjärde guldet)
men det är mig själv jag ler åt.
Du beskriver mina döttrar fast jag hade glömt att dom höll på så.
Jag har bara ett tips åt dig: när dom får sina ryck: låt dom vara. Låt dom ligga på golvet, affären, trottoaren, gräset, bilgolvet osv osv och skrika om det så skulle ta en halvtimme innan dom kommer till sans och samling.
Glöm inte att tala till dom och berätta att allt är bra, att mamma _är_ glad i dom. Men rör dom inte försök inte att ta tag i dom. min erfarenhet är att då triggade man bara till starkare utbrott.

*läser det du skrivit en gång till* jo, det _är_ mina flickor du beskriver!

Ring bvc (jag pratade ofta med dom) så får du höra att barnens beteende faktisk är normalt!!! Vem skulle trodd det? Man pratar bara aldrig om sånt, man vill ju bara visa barnens bästa sidor.
Syster på bvc höll med om min metod; att låta dom skrika sig klar men hela tiden göra dom muntligt uppmärksam på min närvaro.
ps. vi har helt slutat att ha med barnen ut på restauranger. Det ända som duger är McDonalds, IKEA och fyrkanten. Där kan dom leka medan vi dricker kaffe. Väl, inte de mest romantiska miljöer men hela familjen kommer ut och får göra nåt tilsammans och jag slipper att laga maten själv.

Lycka till! Kanske det blir bättre när dagis börjar igen.
I alla fall: det kommer att gå över. De är båda två inne i känslomässiga utvecklinsstadier.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Allt för föräldrar

Artiklar från Familjeliv