Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Robins mamma svarar

Skrivet av Robins mamma
* Hur ofta ungefär har ni barnvakt?
- Beror på hur mitt och makens schema krockar.
Allt från en gång i månaden till två veckor (dagtid isf dagis när dagis var stängt under juli och jag behövde sova pga nattjobb och maken jobbade dag)
Kvällstid har en kompis varit barnvakt utanför den teater vi var inne och tittade på när Robin var 7 månader. Hans farmor och farfar satt barnvakt en eftermiddag så vi kunde gå på bio när Robin var 19 månader och för två månader sen fick jag konsertbiljetter i födelsedagspresent så farmor satt barnvakt en hel kväll och sov över hos oss.

* Vem/ vilka är oftast barnvakt?
Farmor och farfar är de som känenr Robin bäst förutom G som Robin älskar så det är de tre personerna vi har.

* Har ert barn sovit borta utan er? En eller flera nätter?
- Nej, han har somnat hemma utan oss en kväll men då sov han ändå hemma i sin säng. Så fort vi kom hem (runt midnatt) lyfte vi över honom till vår säng så farmor fick sova vidare ostört då hon skulle upp och jobba nästa dag.

Sova borta får han gärna göra, den dagen han själv komemr och frågar om han får sova borta men innan dess får barnvakten komma hit och vara hos oss om vi _måste_ vara borta en kväll/natt.
Har jag valmöjlighet försöker jag alltid planera om så att Robin inte ska bli lidande.

« Tillbaka till trådstarten