Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Dina

Skrivet av Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Åh, så ledsamt att läsa i din info att du fått missfall igen! Vad sorgligt. Jag hoppas att utredningen leder till något gott och att ni får er lilla trea snart.

Jag har själv "bara" fått ett missfall i vecka 11 för 4 år sen, men det var tungt nog tycker jag. Massor av kramar, tänker på dig.

Själv har jag kanske fått en förlossningsdepression eller något liknande. Har känt mig väldigt nere och trött till och från de senaste veckorna. Med Tindra fungerar det väl ganska bra, i den mån jag hinner med henne, men jag har svårt att orka med Juni. Hon bara krånglar och jag är mest irriterad på henne och känner mig gråtfärdig så fort det uppstår konflikter, vilket det gör stup i ett. Känner mig lite misslyckad som inte orkar var en bra mamma till henne just nu.

Men nu ska jag träffa min BVC sköterska en gång i veckan och prata, hoppas det hjälper. Och så ska jag be om mer avlastning coh åka bort en natt med Tindra i helgen. Försöker se till att göra saker som jag mår bra av. När det känns bättre, som i går och iomprse, så tror jag att jag vara var trött och inte alls är deprimerad, och det kändes jättefånigt med tiden på BVC på onsdag. Men sen orkar jag ändå inte hela dagen, och nu mår jag jättedåligt igen. Berg och dalbana, liksom.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv