Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oj!

Skrivet av .::Anna & flickorna::.
= ))

Nu vet inte jag var mycket otydlig?

Du skrev: men det jag tycker är synd är att så många känner sig tvingade att förklara varför de använt/använder napp, precis som om det vore brottsligt att inte orka vara närvarande 100% utan ger napp som ett substitut. För en del _är_ napp lösningen, för en del är det inte men bara för att man inte ger sitt barn napp betyder det inte direkt att barnet istället tar snuttefilt, tumme eller liknande.

Jag har aldrig tänkt tanken att folk kan känna sig tvingade att förklara varför de använt/använder napp på sina barn. Tåls att fundera på. Hur som helst har jag aldrig kännt eller tänkt så. Och jag har absolut aldrig kännt att det på något sätt skulle vara brottsligt att ge napp till mina döttrar eller haft några skuldkänslor över huvudtaget. = ) Och att napp skulle vara på något sätt ett substitut?...nä absolut inte. *ler*

Är det någon här inne som känner igen sig på denna beskrivning som Robins mamma skrev? Alltså ni som har gett era barn napp. Skuldkänslor? Nappen är ett substitut för närvaro?

Sen menade jag inte något om att ger man inte sitt barn napp så automatiskt så får den något annat som t.ex. snuttefilt osv. Jag kanske var otydlig där? = )

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv