Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jobbigt

Skrivet av Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
Tipset med mindre middagsvila hade jag absolut provat först. Annars är nog mitt tips är inget du gillar tror jag men det kommer ändå:-)

Att låta dom gråta och bli arga en period behöver inte vara att överge dom. Kanske är det en del måste göra för att bryta den onda cirkeln, att du sätter ner foten och talar om vad som gäller på kvällen. Självklart ska dom inte överges och inte kan man heller tvinga dom att sova men väl att stanna i sina sängar och då dom skrikit av sig finns inget annat att göra än att sova.

Jag lovar och svär att jag också tycker det är fruktansvärt att höra mina barn gråta och blir väldigt stressad av det men efter stora sömnproblem med sonen och stöd av min sambo gjorde vi detta och det gick så bra! Visst grät han i de första kvällarna men sen somnade han så bra så det var helt klart värt det. Inser dock att det blir svårare och svårare ju äldre dom är då man gör det.

Hur du än gör önskar jag dig lycka till, det finns så många sätt och metoder så vill du inte prova min finns många andra och tur är det då våra barn är så olika:-)

« Tillbaka till trådstarten