Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag, jag, jag!! *s*

Skrivet av Gafsan m. Axel & Kalle
Vem brås ditt barn på?
I utseende och till sättet?
Svar: Utseendemässigt är Kalle ganska lik mig - han har mitt röda hår och runda ansikte. Näsan är nog inte min utan möjligen mormors eller farmors, och ögonen är farmors - ryskt, nästan asiatiskt sneda. Hans smala, smala händer och fötter kommer nog från mormorsfars sida av släkten.

När det gäller sättet är det svårare att veta. Men han är väldigt bestämd och det är nog ett arv efter mig snarare än efter hans pappa :-)

Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
Svar: Det finns inga mått från 2.5 årsåldern, men om man tar måttet från 2 år så vägde jag 13 kg och var 87 cm lång. Kalle var vid två år 91 cm och vägde 13.5 kg.

Vad tyckte du om, vad var du duktig på?
Svar: jag var en riktig liten pratkvarn som talade rent vid 1.5 år. Gillade att pyssla och att hjälpa till. Jag var stillsam och inte så värst försigkommen motoriskt.

Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
Svar: de flesta historierna handlar om saker jag sa (eftersom jag pratade hela tiden så finns det väl en del att välja på *s*).

T.ex. när jag var 1.5 och vi mötte en snäll tant med en hund i koppel. Tanten pratade med mig på det sätt som man ofta gör med små barn: "Ser du vovven?" Och jag tittade på henne som om hon inte var riktigt klok och svarade gravallvarligt, med perfekt artikulation: "JA. Det är en pudel".

Eller när jag var två år och toalett-vägrade och mina föräldrar skällde på mig för att jag kissade på golvet. Varpå jag högdraget förkunnade att "Det är ELEGANT att kissa på golvet!" *s* (som tur är har jag omvärderat min syn på elegans numera... :-)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv