Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

De "duger" nog

Skrivet av Maria
Jag tror Olympus-kamerorna är helt OK om man inte vill lägga ut mer pengar än dryga tusenlappen på en digitalkamera. Den huvudsakliga skillnaden mellan modellerna du nämner är att C-310 har 3 x optisk zoom vilket inte C-160 har. Tänk bara på att du nog behöver skaffa ett lite större minneskort och Olympus använder xD-kort som är ganska dyra. Vad gäller röda ögon tycker jag mig ha märkt att det inte bara beror på kamerorna utan även på personerna som fotograferas. Vissa personer verkar helt enkelt oftare få röda ögon på kort än andra. Oavsett vilket så är det oftast lätt fixat på digitala bilder.

Vad gäller att maila bilder så ska du inte maila bilder i originalstorlek. Originalstorleken (bra kvalitet)behövs om du själv vill beställa papperkopior med bra resultat så man bör inte ta bilderna så att de anpassas för att skicka via mail utan det fixar man efteråt.

Som du kanske förstår av mitt svar så behöver man nog någon form av bildbehandlingsprogram om man skaffar en digitalkamera. Man brukar få med något slags program när man köper kameran och det finns även hyffsade gratisprogram att ladda ner.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv