Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej!

Skrivet av dINAh
Jag när nästan övertygad om att det inte är någon fara om man har nickelallergi, kollodialt silver innehåller bara helt rent silver. Silversmycken (sterling silver) innehåller ju en liten del nickel. Men om du är orolig så maila tillverkaren. Mailadressen står på hemsidan.

Jag hade lite frågor ang silver/MSM kontra mediciner och mailade tillverkaren och jag fick ett utförligt och nyanserat svar på några timmar!

Angående katten så hade jag absolut testat att ge honom silver. Jag ringde till djursjukhuset i Kalmar (tack för tipset Camelia) och pratade med dem och de rekommenderade silver i kombination med MSM. Jag ger hunden 4 tsk silver och 1 tsk MSM per dag fast det kanske är andra doser för en katt som är mycket mindre. Hur som helst så är det nog ingen fara, i alla fall silvret kan man inte överdosera.

I dag började det klia något fruktansvärt i mitt öra, så som det brukar göra på mig när en förkylning är på gång. Jag droppade 4 droppar i örat och på 5 min så försvann klådan och har fortfarande inte kommit tillbaka.

500 ml silver kostar ca 190 kr och 200 g MSM lika mycket. Helt klart värt varenda krona!

« Tillbaka till trådstarten