Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet hur det känns,

Skrivet av Lisa med Love 28/8-03
och det kommer att gå bra!

Jag tror aldrig att jag och maken varit så irriterade på varandra som dagarna innan jag skulle börja jobba igen. Just då ville jag bara _inte_ lämna Love till honom, ingenting jag gjorde kunde han göra lika bra (typ) och dessutom var det ju så synd om mig som var tvungen att vara på jobbet hela dagarna och skulle missa alla nya steg i Loves utveckling (att maken haft det så sedan Loves födelse var inget jag tänkte så mycket på då).

Hur har det gått då? Jo, jag trivs fint på jobbet, det är riktigt skönt (får man säga det??) att kunna koncentrera sig på en sak i taget och få fullfölja den också, att dricka kaffe i lugn och ro och umgås med andra vuxna. Visst saknar jag Love, men det funkar. Vi hinner ses ganska länge både morgon och kväll och sen har man hela helgen att bara umgås med varandra. Love har fått en jättebra kontakt med sin pappa och jag kommer hem till lagad middag varje dag - pappaledigheten har alltså till råga på allt varit ett riktigt lyft för jämställdeheten hemma hos oss.

Så småningom, när det är dags för dagis eller dagmamma ska jag försöka gå ned lite i arbetstid också så att dagarna inte blir så långa.

Jättestort lycka till i morgon!

« Tillbaka till trådstarten