Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ahhhhgh

Skrivet av Pernilla & Johannes 31/8-03
Det där med att sluta snusa, känner jag igen :( G har slutat snusa ett antal ggr under åren, det gör mig alltid tokig! En gång slutade han utan att säga nåt - verkligen smart, jag trodde ju typ skilsmässan var nära, Och sen börjar han nåt år senare igen.... blä. Nu slutade han i höstas igen, men skärpte till sig ordentligt, så det gick riktigt bra.
Men du! Vilken underbar timing;)
S är förstås nervös oxå över att ta över ansvaret för Celia men det kan ju vara svårt att uttrycka.

Det kommer gå jättebra, det tar säkert några veckor innan allt det nya sätter sig och S har hittat sina egna rutiner med Celia på dagarna. Det är viktigt att komma ihåg att man inte behöver vara likadana föräldrar för att vara en bra förälder utan S måste få hitta sitt sätt, utan att kritiseras.

Men så svårt! Förstår verkligen dig, man har ju varit det viktigaste i sitt barns liv och det är inte så lätt att släppa taget. Minns att jag tyckte det var hemskt när mina skulle börja på dagis, och där skulle vara med om saker utan mig, kändes jättejobbigt, men efter en tid så är det vardag.

Många kramar

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv