Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi håller tummarna idag!

Skrivet av Sophia med Laura aug 03
För att du ska känna att det VISST är jättekul att jobba, att du VISST behöver vuxentid och hjärnstimulans och att du älskar Celia lika mycket ändå. Samt att du ger Celia och S världens största gåva, nämligen tryggheten med varandra. Fast det där har jag ju tjatat om så många gånger att du spyr…

Så istället säger jag nu VAR MYCKET STRÄNG mot S om han dummar sig mot dig eller Celia. Och var också mycket uppmuntrande, så att han lyckas med sitt snusslutande och aldrig behöver sluta snusa igen. Samt att han känner sig lycklig och trygg med sin föräldraledighet och att du tycker att han duger. Jag tror nog att Pernilla har rätt, han kanske är lite nervös. Du vet ju vad du vill när det gäller föräldraskap (och en del annat) så han har litegrann att leva upp till. Det är bra, för det är bra med höga ambitioner!

Just nu tror jag att du är i full färd med att göra karriär för det hoppas jag att en så smart person som du gör. Celia vill förstås inte alls att du ska leva ditt liv enbart för henne, för en vacker dag är hon stor nog att inte ha någon tid för dig alls. Då vill hon att du ska ha kul och vara någon att vara stolt över. En sak till: din begåvning är en gåva och den måste du se till att göra det bästa av. Annars har du slösat.

Så till sist lite mer om S humör: tyvärr har vi alla lite dumheter i oss. Det är hemskt att se hos sin älskade, men ju mer tid man spenderar tillsammans desto mer får man syn på. Som tur är får man också syn på mer att älska.

Kramar!

« Tillbaka till trådstarten