Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Samma funderingar

Skrivet av Esmeralda
Hej, vi bor också idag i ett "villaområde" finns knappt bostadsrätter eller hyresrätter. Våra barn är små 2 och 4 snart, och vi har varit på väg att separera, fram och tillbaka i snart ett år... idag skulle egentligen min man tittat på en etta hyresrätt istan, mn ansträngde sig i helgen för att vi ska försöka ytterligare...så det rann ut i sanden. Vår plan var i a f att göra som du säger, att ha kvar huset gemensamt, han flyttar ut, men har tillgång till huset när han är med barnen.. jag kan då vara i mina föräldrars lgh som ofta är tom. Men egentligen kändes den lösningen svår, för man har svårt att få ett eget liv i seperationen, så min nya plan är att han närmare hittar en större hyresrätt som han eller jag flyttar till mer permanent, och gör som Eliza skrev nedan, kör barnen lite längre istället. För i den första lösningen kände jag att jag kommer att få ta allt praktiskt, få svårt att få egen tid osv. Men det kan kanske funka för er? Vi verkar vara i samma stadie ungefär, vi kanskr tom bor i samma kommun i sthlm??

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv