Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10,8 kg här....

Skrivet av Johanna

..då hon har duckit sin välling :)

Min tös är oxå mkt liten i maten, och har alltid varit det. Hon är två år och fyra månader, och i två års tid kämpade vi som djur med hennes matintag - hela dagen kretsade kring vad hon äyit och inte ätit. Har varit i kontakt med läkare från hela landet, och man har tagit alla de prover på henne - men nu sedan i höstas så tar jag henne för vad hon är: Hon är en vandrade glad pinne som äter det hon äter and thats it!!

På dagis tycker personalen att det är lite olustigt med hennes petande i maten, men jag har sagt att jag vill ha en fullständig rapport på matintaget för dagen av personalen, och så utgår vi från det när vi kommer hem. (Jobbar bara halvtid, så hon dör inte av att vara utan mat dessa fyra timmar)

Hon är frisk, hon är liten i maten, och går inte upp i vikt som hon ska - därför låter vi henne hållas - alltså inget bråk vid måltiderna och vill hon inte äta så slipper hon för denna gång. Sen serverar vi en smörgås och en frukt kanske en och en halv timme senare, och äter hon inte det så får det vara!

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv