Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten dotter....(långt)

Skrivet av waWa *~<:o)>
...min dotter idag 8 år vägde inte mer än din grabb 2,3 år vägde hon 10.380 och 84 cm lång. Hon var fullgången. Vägrade äta välling eller barngröt, mat åt hon gärna och ammade gjorde jag delvis tills hon var 1 år. BVC hade koll, vägning 1 gg/mån. Jag var aldrig orolig hon var pigg och glad. Hon äter helt enkelt lite och lååångsamt det gör hon än. När hon blir sjuk äter hon nästan inget och rasar i vikt. En evig kamp har det varit med mat. Mitt bästa tips med fasit i hand är att inte göra någon stor affär av det hela att skapa så bra måltider som möjligt lugnt utan tjat eller tvång. Extra matfett, grädde i maten. Många små mål istället för några stora. Så länge han är go och glad så är det inget att oroa sig för. Min tjej är fortfarande liten 21 kg. och 124 cm lång. Hon växer sakta men säkert vikten den halkar efter men sådan är hon helt enkelt. Hon är en härlig tjej med aptit på livet om än aptiten på mat är liten. :o)
Hoppas mina ord kan göra er lite lugna över er lilla son. Kolla föresten med en barnläkare om man kan ge extra B-vitam till honnom det tipset fick jag nyligen av skolsyster som var orolig över min dotters vikt. Det höjer aptiten lite. Kram

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv