Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Va

Skrivet av Emma med Tova
Blev lite förvånad nu. Jag vet att min dotter är ganska liten för sin ålder det märks speciellt när vi träffar 2 andra barn som är lika gamla (blir 3 i februari nästa år) Dessa pojkar är istället stora för sin ålder ca 1 meter (ej under) och de väger ca 18 kg. De är ju inte tjocka! Men visst händer det när vi ses att man säger att de är stora (för sin ålder och i förhållande till min dotter (90cm, drygt 11 kg). Jag hoppas verkligen inte att deras föräldrar (två olika föräldrarpar) inte har uppfattat det som att vi tycker att de är tjocka för det är de inte och det har vi inte menat med stora.

Båda föräldrarparen vet att deras pojkar lätt blir tagna för äldre än vad de är pga av sin storlek, jag tror att de flesta som säger att ett barn är stort menar att det är större än vad som är vanligt vid den åldern i varje fall hoppas jag det.

Ska genast prata med mina vänder så att de inte tror att jag tycker att deras barn skulle vara tjocka, vill inte att något ska komma emellan oss bara för att man menar olika med en sak man säger.

Låter som din son är helt normal, tycker vi ska ha tolerans mot att barn kan se olika ut och även vuxna.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv