Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej fröken fräken.

Skrivet av Lindis
Lite "lustigt" (boken är dock inte alls lustig på något sätt) att du skrev om detta nu för jag har alldeles nyss läst ut samma bok och funderat rätt mycket på den. Har kollat här om någon annan skrivit om den. Boken var fruktansvärt vidrig. Så vidrig att jag nog inte riktigt orkar ta in att hon verkligen genomgått allt det hemska. Det känns som värsta skräckfilmen eller nåt. Jag håller med dig i resonemanget att om människor skriver sådana hemska böcker och delar med sig av vad som hänt så måste man nästan orka läsa dem. Men detta var nog det värsta jag läst. Jag har funderat mycket på hur det gick för henne, det var ju trots allt ganska länge sedan. Och om människorna åkte fast och sitter i fängelse nu. Visst är det konstigt att i det holländska samhälle som hon beskriver kan det få fortgå med så många människor inblandade utan att det kommer fram. Hennes föräldrar måste ju vara sinnessjuka. Det kan inte finnas någon annan förklaring. Nä du, ingen upplyftande bok precis men samtidigt känns det bra att hon tog sig ur det. Kram!

« Tillbaka till trådstarten