Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Jessica!

Skrivet av Marika
Ja, jag har varit dålig på att skriva men har haft så mycket annat runt mig.
Jo, det var Cordelia som sov så dåligt under en period. Hon kunde vakna 25-30 ggr på en kväll och natt och skrek förtvivlat samtidigt som han skakade med huvudet. De ändrade då trycket i shunten och det blev bättre. Nu har vi höjt trycket igen vid två tillfällen och hon har inte reagerat med att må sämre igen så jag vet inte varför det var så. Det har i alla fall gått över nu om det kan vara till en tröst.

Hur är det med Albin? Växer huvudet som det ska nu efter operationen? Hur är det annars med hans utveckling? Hoppas verkligen att allt blivit till det bättre och att det går framåt för er lilla familj.

Vi har haft en jobbig sommar hos oss. Cordelia äter inte som hon ska alls och kan inte äta borta hos andra eller på en badstrand eller så. Det har gjort oss lite isolerade och hon började gå ner i vikt innan sommaren. Hon växer som hon ska men hon vägde bara 9500g efter att hon fyllt 2år och det är inte mycket. Hennes huvud växer inte heller och har stannat på 45 cm och vår neurokirurg menar att vi får ställa in oss på att hon kommer att få ett litet huvud som vuxen.

Hon har ju även en CP-skada som gjort att hon inte kunnat gå utan stjärthasat sig fram hela sommaren. Jobbigt vid utflykte och när man har två vilda killar att hålla koll på också. Vår stora kille har utretts på BUP för damp/ADHD så rörigt har det varit.

Många möten, träffar, läkarbesök mm. Har inte alls mått bra och kämpar fortfarnade för att orka men jag finns här och läser vad ni andra skriver och svarar om jag känner att jag kan ge något till er.

Många krmara från Marika1

« Tillbaka till trådstarten