Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allt som gick

Skrivet av Skrållan
äta i bitar. Ofta samma mat som vi åt. Makaroner, potatis, korv, köttfärsbiffar, fisk, kyckling. Grönsaker av olika slag: ärtor, broccoli, tomat, gurka, majs, lättkokt morot mm.
Lite knepigar då vi åt ris men ett bra tillfälle att hon fick prova med sked och så fick man vara där och försöka stoppa in om det gick.

Kan tillägga att min lilla från några mån ´ålder låg under sin viktkurva men aldrig så att de regaerade på BVC. Än idag ligger hon lite under(3 år)
Hon åt sällan några stora portioner i den här ålder. Nu ammade jag också så frukost och kvällmat var amning. Ev på dan men just då jobbade jag heltid och maken var hemma.
Men just med erfarenheten av hur fel det kan bli om man börjar oroa sig och börjar tjorva för mkt runt matsituationen, vilket vi gjort med storebror, gjorde att redan innan lillan började med vanlig mat så hade jag bestämt mig för att inte göra det den här ggn.
Hon var dessutom väldigt bestämd om att hon skulle äta själv så det var bara att låta det vara så.

Barn svälter ofta inte och erbjuder man dem mat så äter de. Mindre vissa dar och mer andra.

Ang gröt förresten. Min lilla vägrade köpesgröten Gick bättre med hemmagjord havregrynsgröt. Eller mannagrynsgröt. Nu var hon inte så överdrivet förtjust men en liten portion brukade gå, ibland.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv