Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tycker man får ihop det

Skrivet av evamaria
alldeles utmärkt om man struntar i tidsperspektivet, som ju faktiskt inte är så fantastiskt avgörande. Vi utgår från att Gud är skaparen, han skapade allt andligt innan han skapade det i köttet. Precis på samma sätt som ett frö växer och blir större, steg för steg, en människa utvecklar och förfinar (förhoppningsvis) sin karaktär steg för steg, motorisk utveckling hos ett barn går steg för steg, ja, till och med Jesus Kristus tillväxte i nåd inför Gud och gick steg för steg - varför är det så omöjligt att tänka tanken att även skapelsen gick steg för steg. En trädgårdsmästare som har sin vision klar för sig!
En ännu större tanke är att jordens material kanske (detta är en egen tanke) kommer från tidigare världar? Alla fossiler som finns kanske, kanske fanns i stenar från någon tidigare skapelse? Nja, inte vet jag, men det kittlar lite vid tanken åtminstone!
Tiden tycker jag är rätt ointressant. Det viktiga är att Gud skapade världen. Och han gav oss våra kroppar som boningar för våra andar!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Allt för föräldrar

Artiklar från Familjeliv