Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jo det är det

Skrivet av Tovaliten
Hej! Jo, jag uttryckte mej nog lite klumpigt.
Det är två flickor jag pratar om. 5-åringen som kissar i blöjan på nätterna. Jag har inte sett det som något problem än iom att hon äter välling så har jag sett det som naturligt. Har tänkt att när hon känner sig "för stor" så vill hon sluta med både välling och blöjor.
Tänker jag fel?!
När det gäller 3-åringen så har hon varit hyfsat torr på dagarna sedan i somras. Det går rätt bra nu med för det mesta men när hon är ute och leker så "glömmer" hon bort sej och kissar på sej. Eftersom det nu är rätt kallt ute så är jag rädd att hon blir sjuk när hon blir blöt och kall. Då har jag hellre på henne en blöja. Jag har fått tjata på personalen ett tag för att få dom att ta på henne blöja när dom ska ut för dom tycker att det är att acceptera hennes "steg tillbaka". Idag tog dom upp att dom tror att hon kanske har "svag muskulatur i urinblåsan", och att hon kanske inte känner när kisset kommer och därför kissar på sej.
Jag vet inte... dom har ju erfarenhet, men jag ser det inte riktigt som dom. Hon känner ju faktiskt när kisset kommer, det ser jag ju på henne när hon kommer springande i världens fart och ropar: MAMMA - JAG MÅSTE KISSA!
Blundar jag för problemen?
Jag tycker eg inte att det är något att oroa sej för. Inte för någon av flickorna ännu så länge iallafall.

Tack för svaret!

« Tillbaka till trådstarten