Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oroa dig inte!

Skrivet av Agneta
Min dotter som nu är 5,5 år har precis slutat med nattblöja! (sen en vecka tillbaka!)
För ett halvår sen var det inte tal om att kunna sluta med blöja, den var alltid jättefull på morgonen. Blytung!...

För ca en vecka sen kom dottern och jag överens om att nu ska vi försöka sluta med blöja.

Jag förberedde med plastad frotté och extra lakan och handdukar och visst de första nätterna fick jag ju gå upp och bädda om och byta pyjamas och så... men det var bara ett par nätter och sen var hon torr!

Visst händer det att hon kissar ner sig lite grann men oftast är det så lite att hon själv byter pyjamasbyxor och lägger sig igen, hon väcker inte ens mig!

Ibland kan det ju vara så att de helt enkelt behöver få kissa ner sig i sängen för att lära sig hur det känns! Blöjorna nu för tiden är ju egentligen _för_ bra!

Men se till att ha plastad frotté, så att inte madrassen blir kissig, det andra går ju att tvätta!

Men jag ser ingen anledning till oro! De brukar säga att innan barnen börjar skolan bör de vara torra och ni har ju ett litet tag kvar till dess!

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv