Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag håller med dig också, tro det eller ej

Skrivet av Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
För när det gäller kvällstidningarnas skriverier så har jag oftast precis samma åsikt som du, och om det var det som hela grejen handlade om så får jag ta tillbaka allt jag skrivit i princip :)
Kvällstidningarna lever på sina lösnummer och enligt mig sysslar de rätt sällan ens med nåt som man kan kalla journalistik. Jag tänkte nu främst på "seriösa" dagstidningar och etermedia. Jag tänkte faktiskt inte på att det är via kvällstidningarna de flesta får sin information, själv läser jag dem aldrig.
Och visst kan man säga åt chefen att man vägrar göra en grej, det finns t.o.m inskrivet i journalistreglerna åtminstone i Finland att man inte behöver ta emot uppdrag som strider mot ens grundvärderingar. Men åtminstone för mig ligger det väldigt långt borta att ta till den paragrafen, ibland bara av den orsaken att jag vet att om inte jag tar på mig uppdraget gör någon annan som kanske är mycket mer "sensationslysten" det.
Japp, så jag blir inte sur eller nåt för som sagt håller jag med dig. Men jag är trött på att alla journalister alltid dras över en kam och hela yrkeskåren utpekas som hyenor. För egentligen är det väldigt få av oss som är det :)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv