Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Johanna!

Skrivet av Therese m Simon 030423 & knytet bf 15/10
Först vill jag bara säga välkommen hit! Jag har en prematur som är född i Falun, därför tänkte jag att jag skulle svara dig. Simon föddes i v 31+1 och var kvar i Falun nästan 6 veckor. Jag blev snittad då för att jag hade havandeskapsförgiftning.

Jag känner igen mig i det du skriver om amningen, och att personalen inte alls vill lyssna på detta med att ge på flaska. Jag hade för lite mjölk, vi testade med både nån nässpray och en sorts piller. Testade även med att ge honom bröstet oftare, men inget verkade hjälpa. Jag själv har en egen liten teori om att det var min psykiska hälsa som spelade in, och det kan ju så vara. (Är gravid nu igen och hoppas verkligen att det funkar denna gång, men gör det inte det så går det ju bra ändå!) Vi fick ge Simon mat i skedflaska ett tag på neo, men sedan tyckte dom att han klarade sig på min mjölk ändå. Efter utskrivningen så gick han inte upp i vikt som han skulle och efter två veckor gav jag upp med inrådan av BVC. Ingen mening att kämpa med något som i alla fall inte skulle fungera. Det blev ersättning och flaska. Han gick upp i vikt, var glad och mätt. Alla blev glada och nöjda.

Men detta med amninen är verkligen jobbigt, kanske speciellt när man har ett barn på neo. Jag vet inte hur många som var och slet och drog i mina bröst för att få det att funka...

Hoppas inte detta blev allt för svamligt, har precis kommit hem från två veckors semester så jag är lite snurrig... Välkommen hit i alla fall!

Kram Therese
PS. Simon är född 030423 och vi blev utskrivna 030606.DS

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv