Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack!

Skrivet av Susanne med Douglas 030122 + bf 17/1
Visst är det spännande med en ny graviditet, men samtidigt lite skrämmande. Har redan gjort tre ultraljud och moderkaksprov så den här gången är det en helt annan koll på barnet, vilket känns tryggt! Åh, så kort tid det är kvar tills ni får hålla ert lilla pyre!!!! Håller tummarna för att allt kommer gå jättebra den här gången och att ni slipper allt vad neo och eftersjukvård heter!!!

Jodå, med Douglas är allt bra. Han är nästan som vilken annan 18 månaders kille som helst. Han försöker springa ifrån oss, klättrar på allt och ska pilla på allt han kommer åt...*ler*. Samtidigt har han sina små egenskaper som inget talat språk alls (tecknar dock tre ord *stolt*), matstörningar, sömnstörningar, infektionskänsligheten mm. De har ju hittat ett kromosomfel hos honom nu så det känns skönt att få förklaring till varför han inte riktigt är som alla andra.

Hur är det med Ellen? Har hon några sviter kvar sedan hon föddes? Tänk hon ska bli storasyster! Så härligt! Hur känns det med ett planerat snitt? Lika nervöst eller lite tryggare? Jag vet inte riktigt vilken förlossning jag vill ha. Om jag ens får välja......

Kram!!!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv