Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

usch

Skrivet av Elins mamma
det är inte roligt att höra om traumatiska förlossningar. Förstår att du är skräckslagen inför denna också. Jag har inte vågat tänka så långt änn som till att bli gravid igen. Det känns nästan som en omöjlighet, vill inte medvetet utsätta ett barn för mina mediciner nu när jag har rätt info om dem. Och en förlossning till - HUA.

Vad skönt att det blir ett planerat snitt för dig, hoppas att personalen hjälper dig så att det blir en fin upplevelse för dig, så att du får lite revansch!

Har du fått hjälp att bearbeta din förlossning? Där jag födde verkar det vara så att det bara är när förlossningen lätt till skador på barnet, eller när man blir gravid på nytt som man får hjälp att bearbeta det som hänt vid förlossningen. Jag är idag sjukpensionär heltid sen förlossningen, då min höft är helt utsliten, och det är ju klart att jag ofta tänker på förlossningen och undrar varför de inte bröt med snitt, jag hade tom papper från avdelningsläkaren att förlossningen skulle brytas med snitt om min höft började krångla, eller det visade sig att min kropp inte klarade av förlossningen, men så skedde inte trots att vi bad dem bryta med snitt flera ggr....

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv