Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bara på besök men...

Skrivet av Tea m Tös 0211 & Påg 0312 (På besök)
...måste ändå beklaga det ni fick uppleva. Förstår inte denna envishet med sugklocka om det inte funkar. Varför hålla på i 20 minuter? Varför inte snitta?

Har en kompis som också råkade ut för den här klockan... Hon fick första barnet med akutsnitt vid 9 cm öppen pga hjärtljud på 50-60. Andra förlossningen förlöpte men vid 9 cm öppen hände samma sak, hjärtljud på 50-60.

Den här läkaren envisades med sugklocka och det gick INTE! Beslut om katastrofsnitt. Rusade till op och väl där kom en krystvärk och pressade ut huvudet halvvägs. Försent för snitt! De hängde sig på magen, slet och drog, navelsträngen flera varv runt halsen. Sliter och drar ännu mer, bråttom! Mitt i allt drar de sönder navelsträngen och bm vet inte vilken ände hon håller i.

Får ut en livlös pojke, hans del av navelsträngen hade varit kvar inne så han förblödde nästan. Upp på Neoiva och ingen visste om han skulle klara sig.

Min kompis blev klippt för sugklockan och brast illa invändigt plus total sfinkterruptur när de forcerade ut pojken med våld.

Pojken svävade mellan liv och död men har idag tack och lov inga men. Min kompis har nu 3 månader efter stora problem med läkningen av bristningarna.

Får det gå till såhär???

« Tillbaka till trådstarten