Finns det någonting som du saknar från graviditeten?
* Nej, igentligen inte. Skulle det vara något så är det väl känslan man har, att det bor någon där inne och att man bär på något fantastiskt. Om ett tag kanske jag saknar magen och sparkarna, men just nu finns inget sånt saknande *ler*.
Vad saknar du INTE från graviditeten?
* Oron man hade, att man var tvungen o kissa hela tiden och att man var tung o mådde dåligt psykiskt.
Vad har varit den största omställningen sedan ni fick bebisen?
* Att vi nu är fyra i familjen och att lilleman kräver sin tid också, tycker det är svårt att säga en tid o kunna beräkna tiden så man håller den tid man ska passa.
Vad tycker din bebis om att göra?
* Vara i någons famn nära, nära *ler*. O så sova och äta förstås ;-)
Var sover bebisen?
* På dagen mestadels i famnen. Korta stunder i babysittern eller i sin spjälsäng. På natten tätt intill mig.
Blir det några syskon? Om ni fick bestämma blir det tätt eller långt mellan barnen?
* Lilleman är ju ett syskon och vi planerade våra två barn tätt. Det blev nästan exakt 18månader emellan dem. Om det kommer bli några fler barn i framtiden kan jag inte svara på, men just nu känns det som man är färdig med barnafödande. Skulle man känna att man vill ha flera barn och suget börjar komma så blir det först om fyra-fem år igen. |