Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det lutar åt det hållet...

Skrivet av Tanya m Eleni, Elias & Luna
Jag tycker inte vi ska det, barnen ska få ta det valet själva. Har dessutom själv gjort ett aktivt val och lämnat Svenska kyrkan. Så det känns som lite hyckleri att döpa sitt barn till något man inte tror på själv.

Men Alex vill gärna att vi gör det och eftersom jag kompromissade med Elias och döpte honom, så kommer det nog bli att vi döper Luna med. Förstår att Alex gärna vill, jag minns hur starkt jag kände att Eleni skulle döpas, trots att min dåvarande man inte höll med, men Eleni döptes i Grekland och är således döpt i den grekisk-ortodoxa kyrkan. Elias är döpt i sv. kyrkan och det vore väl knasigt om Luna inte döptes alls :-)

Jag och min syrra pratade om att döpa våra samtidigt, hennes kille är född 31/10. Men jag ska föreslå för dem och Alex att vi kanske kan ha en namnfest istället. Får se vad de säger.

Som andra sagt så säger jag med: motsägelsefullt nog så vill jag gifta mig i kyrkan. Har gift mig i rådhuset tidigare och den dagen var nog början till kraschen för det äktenskapet. (Slutade upp med att jag satt och grät på toaletten och min man blev tvingad ut på en försenad svensexa på vägen från kyrkan till festen) Så jag vågar nog inte göra om det!

Oj vad långt det blev!

Kram

« Tillbaka till trådstarten