Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så här gör jag

Skrivet av maiasaurus bf 4/3
I vagnen bäddar jag med lapptäcket jag sydde till blivande storasyster (och som påbörjades till storebror. Dvs det tog två graviditeter att få det klart), kudde och lakan.

De senaste åren har man sagt att barnet ska ha kudde. Det finns små, små kuddar som passar till vagn. (Pratade iofs med en barnläkare om det förra gången, och han menade att han aldrig sett ett barn med felformat huvud pga avsaknad av kudde under sina 30 år i yrket. Det skulle i så fall vara om barnet alltid, alltid, alltid låg med huvudet åt samma håll, men då fick man som förälder se till att lägga barnet på andra sidan).

Vad gäller kläder på BB tänker jag ta med ett par pyjamasar, bodies och sparkbyxa. Egentligen behöver du inte mer än att bebben har ngt att åka hem i. Kläder finns att låna och då slipper du den tvätten. Men jag tyckte det var skönt att klä på min dotter egna kläder förra gången, för att på ngt sätt markera att hon hörde till mig och inte landstinget. Landstingets kläder satt inte speciellt bra på mina smala barn dessutom.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv