Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Avgå, vet inte

Skrivet av Madde B
Visst skulle jag hellre se en annan utrikesminister men jag vet inte om jag direkt tycker att hon BORDE avgå på grund av detta.
Jag tycker det är bra att hon har åkt till Thailand. T.ex. när det gäller begravning eller bränning av döda kroppar tror jag det har betydligt större inverkan om Sveriges utrikesminister ber dem låta bli de svenskar som omkommit än om en präst eller psykolog står på plats och försöker stoppa det hela.

Det jag framförallt reagerar på i just hennes fall är att hon nog har lite svårt att visa känslor offentligt(tror definitivt hon har empati men den syns inte så väl utåt). Hela hon ger ett ganska kargt och professionellt intryck och då tror jag reaktionerna mot henne blir ännu starkare. Jämför man med GP så har han med tårar i ögonen medgett att det helt säkert varit så att regeringen gjort misstag och handlat för sent. På samma fråga svarar hon ganska känslokallt att hon tror att de inte alls kommit igång sent.

Jag tycker kanske inte hon personligen gjort något fel men med tanke på alla de lärdomar regeringen borde fått efter Estonia så tycker jag definitivt att vissa saker kunde skötts bättre

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv