Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilket beslut

Skrivet av det finns hopp
ni än fattar kommer det att vara ett svårt beslut. Tycker att du fick jättebra svar av mammuten. Men nu kommer jag med måttbandet. Säg att du levt i ca 30 år(cm) De första 18-20 centimetrarna(åren) var din egen barn-ungdomstid. Eftersom jag inte vet åldern på dina barn kan det vara så att du levt de sista 10 åren (cm) som småbarnsförälder och förälder till ett autistiskt barn. antag att ditt måttband är 84 cm.(år) fram till 65 cm har du möjlighet att kliva på arbetslivet, men det är bara 10-15 cm från nu du har möjlighet att bli mamma. Får ni ett friskt barn utan autism eller annan diagnos är det några cm på måttbandet framåt som är kämpiga.Får ni ett autistiskt barn till har ni redan funnit och trampat på de stigar som leder framåt och ni vet var ni kan få hjälp och vilken hjälp ni kan få. Har levt med många barn under 30 år och med många barn med olika diagnoser och handikapp. Ibland har det känts lättare med många "friska" barn omkring mig för då har inte funnits tid att fokusera på de handikappade barnen eller de med diagnos. Dessutom har de "friska" barnen tillfört mycket till de andra som har andra behov. Mina nu vuxna barn känner inte att de kommit i andra hand och de jobbar nu med barn med olika handikapp. Mellan 40-84 centimeter finns många centimetrar att få sova ut på och att få förverkliga drömmar.

« Tillbaka till trådstarten