Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hoppas det!

Skrivet av Sophie med Lucas 030317
Jag hoppas din kompis har rätt. Jag vill själv nämligen snittas när det blir dags igen. Snittades i mars -03 pga sätesläge och i och med att jag tyckte det gick så bra (ingen smärta etc) så vill jag att mitt andra barn också ska födas på detta lungna, och vad jag anser trygga, sätt. Har också funderat på om jag får snitt automatiskt eller om de kan neka mig. Utan tvekan kan jag tänka mig att de kommer att tjata och försöka övertala mig till vaginalt. Jag håller med din kompis om att jag tror att en stor anledning till varför de är restriktiva med snitten är att de kostar landstingen så mycket. Jag har då själv aldrig hört talas om något barn som har blivit svårt skadat under ett planerat kejsarsnitt, däremot har man ju läst en hel del hemska historier om syrebrist etc vid vaginala förlossningar. Vet att det är större risk för mamman vid ett ks men jag tror att i dagens Sverige så klarar de nog de flesta komplikationer galant. Jag menar hur kan de annars utföra operationer såsom bypass etc? Hur är det nu ordspråket lyder....? "Alla blir saliga på sin tro".

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv