Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snittades förra veckan

Skrivet av Anna K med Flipp & Vendela
Jag hade ett akutsnitt bakom mig och var jätterädd inför mitt planerade snitt i fredags. Grät och hade mig när de rullade in mig i operationssalen. Men inte nog med att min sambo tröstade mig, personalen var också jättegullig.

Jag fick ju i och för sig inte panikkänskor men var rädd och bemötandet från personalen var jättefint och rädslan försvann.

Jag fick ett blodtrycksfall men fick lite extra syrgas och mådde bra efter det.
Jag upplevde aldrig att det skulle vara svårt att andas.
Spinalen, och "förlamningen" tyckte jag inte heller var obehaglig men det kändes lite mysko när jag såg att mina ben var böjda och det kändes som om de var raka.
Det tog ca två timmar innan förlamningen släppte men jag var fortfarande bedövad och fick inte ont (tack och lov!)
Huvudvärk fick jag inte heller.

Jag har fått en mycket positivare bild av snitt efter detta planerade snitt. Det var en FANTASTISK upplevelse och lyckokänslan jag fick när jag hörde vår dotter skrika, och när de höll fram henne emot mig, är så stor att det inte ens går att beskriva.

Det är som sagt mindre än en vecka sedan jag snittades så jag minns fortfarande precis hur det var och har inte förträngt något.

Lycka till med ditt snitt. Jag rekommenderar dig att vara vaken, förresten.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv