Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag försäkrar

Skrivet av trygghet framför allt
att jag inte är en av dem som du diskuterat med ovan, eller nån annanstans heller om jag inte missminner mig (kan ha fel). Jag hoppade in här igår därför att jag är gravid själv och vill "läsa på" lite om kejsarsnitt, man vet ju aldrig....

Jag halkade in på den här diskussionen och tyckte att ditt inlägg var värt att svara på då jag själv är mycket positiv till hemförlossningar men känner att det är viktigt att inte sprida den uppfattning jag uppfattade att du ville ge uttryck åt i ditt inlägg, dvs att sjukhusmiljö alltid stressar och liknande. För mig handlar min positiva inställning till hemförlossning och naturlig födsel så långt det är möjligt om tryggheten hos mamman, och den kan se MYCKET olika ut. Trygghet är en avslappningsfaktor och avslappning anser jag vara A och O när det handlar om förlossningar. Många blir som tryggast när de har som mest kontroller och apparatur och personal inom räckhåll, många tycker tvärtom att de vill vara ensamma i förlossningsarbetet - alla är olika!

Vill du bemöta mina synpunkter kikar jag in här under dagen eller imorgon.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv