Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tja

Skrivet av Siv m. David 03
en operation är ju en operation, och det är väl självklart att livmodern skadas... den skärs ju upp och sys igen, det kan bli många olika infektioner och komplikationer efter ett snitt, likaväl som efter alla andra operationer.

Frågan är bara : kan man ha tex infektion i äggledarna utan att känna av det? För det verkar ju i så fall att de som haft "problem" inte vet varför, och inte läkarna heller. De "misstänker" ju bara.

Jag vill inte på något sätt säga att det inte finns risker med att föda med kejsarsnitt. Det är inte heller riskfritt aff föda vaginalt. Och du kan bli steril av könssjukdomar utan att någonsin fött barn.

Aftonbladet är tyvärr nästan bara ute efter att sälja och ibland förstorar de upp saker lite väl mycket. Som jag sa förut: innebär dessa "problem" var femte snittad kvinna får att hon inte ALLS blir gravid på naturlig väg igen? Eller tar det "för lång tid" enligt hennes sätt att se? Kroppen tar tid på sig innan den är redo att få ett nytt barn, och jag kan gott tänka mig att kroppen vill ha mer tild på sig efter en operation än efter en "vanlig" förlossning.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv