Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Elin!

Skrivet av Ango - 3 snitt
Jag beklagar verkligen det som hände dig, men kan nästan garantera att ett planerat snitt inte blir något liknande.
Vid ditt förra snitt var det bråttom, bråttom, det är det inte vid ett planerat snitt.
Jag har två planerade snitt (#1 och 3) och ett akutsnitt bakom mig och alla snitten har varit totalt olika. Den allra största skillnaden är förstås att man vid de planerade snitten har gott om tid och det småpratas om ditten och datten. Allt fokus ligger på dig, inte på bebisen (eftersom den mår bra i magen). Det finns även möjlighet att lyssna på favoritmusiken om du önskar det.

Under ingreppet har du hela tiden folk vid din sida som pratar med dig, som hjälper dig att fokusera på annat än vad som händer bakom skynket.

När bebisen är ute får du möjlighet att hålla den, att titta, lukta och känna om du själv önskar.

Jag vågar lova dig att det planerade snittet kommer bli totalt olikt ditt förra snitt.

Vill du så kan du läsa om mina två första snitt på döttrarnas hemsida: http://web.telia.com/~u22705627 (under förlossning).

Kram och lycka till!

« Tillbaka till trådstarten