Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mina svar, hmm, blev långt:-)

Skrivet av *C m W o A*
Hej Anna
Fick min andra son i oktober -04, den här gången med planerat snitt, har ett akutsnitt nov -01 innan.

- hade ni familjerum eller enkelrum? om ni hade familjerum, hur länge bodde pappan kvar och vart var syskonet?

Hade kallt räknat med familjerum, födde på SÖS, men innan vi åkte ner till operation fick vi veta att det var fullt på BB, och att vi skulle få dela rum antagligen. Blev besviken men det var ju bättre att få veta det då och inte efter. Nu visade det sig att vi fick ett familjerum, dock utan toalett o dusch på rummet:-( Ingen hit men hellre att min sambo kunde ligga kvar.
Min faster passade storebror hemma hos oss, hade tänkt att han kunde vara hos dagmamman på dagarna men vi fick snittid en fredag...så vi låg inne över helgen.

- hur lång tid tog det innan syskonet kom och hälsade på?

Storebror kom upp dagen efter, snittade 13.30 fredag o han kom upp o var hos oss på rummet några timmar på lördag em. Han o pappa köpte dricka o bullar som vi fikade på, kan han fortfarande prata om.

- hur länge låg ni kvar på bb?

Vi åkte hem på måndag em, efter Pku-provet, kändes lagom
- var er partner hemma mer än de 10 dagarna i början?
Nej, men det kändes helt ok.

Vår son, som sagt tre år, förstod när jag sa att mamma har ont i magen o kan inte lyfta dig, men han har varit så duktig, precis som han förstod att jag verkligen inte kunde, gulle.

Förstod jag dig rätt, du är inte snittad tidigare?
Jag kände SÅ stor skillnad den här gången, första gången kände jag mig snuvad på förlossningen, den här gången njöt jag hela tiden, o även tiden efter var ju helt annorlunda. Lite svammligt...
Lycka till, det kommer säkert gå jättebra, o barn har en större förståelse än man kan ana. Jo, just det, dom två första dagarna när vi kom hem var storebror RIKTIGT jobbig, o då främst mot pappa. Han testade oss till vansinne, en ganska självklar, men ändå väldigt jobbig reaktion. Lillebror har han (peppar, peppar)hela tiden varit väldigt gullig emot

Kram, kram

« Tillbaka till trådstarten