Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tyckte att

Skrivet av Kristina
din beskrivning lät helt normal och ungefär som vi har det ända fram till det där med att de snäser av din tjej och går och fikar och lämnar barnen ensamma. På vårt fritids sa de uttryckligen att barnen måste kunna klä sig själva, gå på toa själva osv när de börjar skolan. Det kan jag köpa, även om jag känner mig lite bekymrad ibland. Min tjej klarar det mesta ibland, men ibland har hon något plagg som hon tycker är lite knepigt. Fast på något sätt verkar det gå när hon väl är där.

När jag hämtar tidigt är de fortfarande ute och leker och då får jag springa och leta efter Moa en stund. Jag tycker det är jättejobbigt, men när jag väl hittar henne är hon alltid någonstans inom gränserna för var hon får vara. Det är väl så att man måste börja vänja sig vid att de nu ska klara sig mer och mer på egen hand.

Att lämna barnen helt ensamma för att fika, eller vara otrevligt tycker jag däremot är helt oacceptabelt. Om jag var som du skulle jag be att få ett möte med någon föreståndare eller liknande och prata om sådana saker.

« Tillbaka till trådstarten