Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mallan svarar

Skrivet av Mallan m Pontus & Ester
Jättebra idé!

1) Hur långt och tungt är ditt sommarbarn nu? Skostorlek?
¤ Han har nog 34 i skor. Är ca 130 cm lång och väger runt 30 kg. Typ.

2) Hur ser han/hon ut?
¤ Han har mörka ögon, ganska mörkt hår. Ser lite allvarlig ut.

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt sommarbarn just nu?
¤ Att han är så kramig och tillgiven, han är inne i en mycket harmonisk period.

4) Vad är allra jobbigast?
¤ Att han har rätt kort stubin och blir tokarg på lillasyster och tar till nävarna mot henne.

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller sommarbarnet?
¤ Ja, nu när skolan börjat så är det ju för mobbing.. Trots att jag inte har någon som helst anledning att vara orolig. Allt går jättebra och det är aldrig snack om att någon retas. Men det ligger ändå där i bakhuvudet. Knäppt!

6) Vem brås ditt barn på i utseende och till sättet?
¤ Han har mina färger och det mesta i utseendet är mitt även om han är rätt lik sin pappa i den åldern. Till sättet är han nog mer som jag också. Eller jag vet inte. Svårt att svara på. Han har iaf samma intressen som sin pappa!

7) Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
¤ I första klass vägde jag 27 kg, längd vet jag inte. Med dåtidens "barnideal" var jag rätt stor men inte tjock.

8) Vad tyckte du om, vad var du duktig på?
¤ Jag var duktig på piano. Jag har alltid gillat att läsa, det gör Pontus också.

9) Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
¤ Mamman säger att jag var _så_ glad när jag var liten och _så_ lätt att ha att göra med. Det ändrade sig sen, när jag blev äldre!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv