Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej!

Skrivet av Maggan
Jag har under detta året, känt att det har varit annorlunda i "måendet" under cyklerna. Har absolut inte kunnat definiera det, visste bara att nåt underligt är det. Har ju haft mens i 30 år, så litekänner man ju kroppen!!
Fick i alla fall en tid hos min gynekolog, och försökte beskriva vad det var. Dessutom har jag otorliga probelm med att jag är antingen fruktansvärt TRÖTT jämt _eller_ otroligt ARG. Svettningar har jag haft nån enstaka gång.
Tror ju själv att jag i alla fall befinner mig " i farstun". Hur som helst, så talade min gynekolog om att det kan vara så, när man kommer i min ålder ( 45) så har man inte alltid fullbordade menscykler. Och detta kan ge olika känslor, symptom, vad det nu är. Jag fick Provera utskrivet, att ta på 16:e dagen efter mensens första dag, och i 10 dagar, så kommer mensen efter 3 dagar, så börjar man om igen. Fick även vitamin B6 utskrivet.Provera är gulkroppshormon, det "enklaste" du kan tillföra kroppen ingen östrogen alltså. Nu har jag tagit B6 hela sommaren, PRovera i 1 period, och tycker att jag mår alldeles strålande. I och för sig, så har jag varit ledig oxå, så kansek jag borde vänta med glädjetjuten tills jag är i hetluften med 3 ungar, jobb och stress!!!
Men jag är mer än nöjd alltså, med "mina små piller"!!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv