Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag kollat... det blev lite långt!

Skrivet av Maggan
Sökte i Fass på nätet, och fick fram följande.
Provera, är alltså ett syntetiskt gulkroppshormon, så likt som möjligt det gulkroppshormon som bildas i äggstocken under cykelns andra hälft. Fast det står ju om biverkningar även om detta, dock har jag inte känt nåt, och inbillar mig att detta är _lindrigare_ än att äta östrogen.... Kollade t.o.m på läkemedelsverkets biverkningssida, om huruvida jag skulle "våga börja"... men jag gjorde det, och allt känns bra. KAnske 1-2 dagars längre mens med flytningar, men det är allt.
vad det gäller B6, så heter min tablett Benadon och är receptbelagd. (Den hade jag inte kollat förrän nu, och där står det att man inte ska äta så hög dos alltför länge!! häpp!! Får ta och dra ner på intaget då!!)
Jag fick Benadon i 300mg tabletter. Finns även i lägre dos.( 50&100mg) Min gynekolog tyckte att jag behövde denna dos. B6 är viktig för nervsystemet, och det har ju sannerligen varit påverkat hos mig, med en oerhörd labilitet,irritabilitet, nolltolerans,olust, vilket gett både mig och omgivningen skrämselhicka. Till slut kände jag att jag kunde inte förklara allt med att " livet är stressigt, jobbigt och frustrerande" det finns nåt annat bakom!
Även min bästa vän, tyckte i telefon att jag lät så himla pigg på rösten, hon sa" så här har du inte låtit på länge" Och då blev jag väldans glad! ( som sagt kan ju en lång semester _oxå_ spela in, men jag tror inte det bara är det)
Det är knepigt det här med "den nya fasen" man ska in i, jag har ju liksom inget att jämföra med, hur vet man... hur ska det va´... osv.
Min gynekolog sa oxå att när man "kliver in i farstun" så kan det bli perioder med lite oregelbundenhet, sen kan allt stabilisera sig ett bra tag till, tills nästa "kliv "kommer.
Du kanske ska prova du oxå!!!
Tjing så länge

« Tillbaka till trådstarten