Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Di mamma förstår nog

Skrivet av morr-mor
..Jag tror att pga hennes övervikt/matmissbruk( som gör att hon i ren nervositet "roffar åt sig vid Ert middagsbord etc) och delvis dolda insikt om sina problem, som hon inte orkar göra något åt ändå i nuläget. Att hon skickar Dig info om bra kostvanor ska Du nog ta som en kärleksförklaring. Hon förmår ju inte själv att leva så men vill ju Dig allt gott. Innerst inne är hon ju medveten om alla sina problem. Hon får ju din hjälp beträffande kläder etc. Man kan aldrig ändra nån´annan, som Du vet. Din Mamma vill Dig ditt bästa och det är INTE hon som blir föredömet för Dina barn, utan Du och Din man. Försök att inte döma henne utan beröm henne för det positiva hon orkar uträtta. Jag önskar Dig Lycka till och hoppas på att din mamma finner sin väg. Kanske genom Aftonbladets Viktklubb ex.vis. De kanske inte ens har någon dator? Jag vet flera som efter att ha skaffat dator fått en ny och öppnare syn, nya intryck, drömmar att kunna förverkliga etc. Ett stor Lycka Till och En Riktigt God Jul önskar

« Tillbaka till trådstarten