Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

åhhh

Skrivet av Älskar man...
att det finns fler...skönt i eländet. Ja, det är en konstig känsla att dras med. Jag accepterar ju deras liv, men känner att det är så svåååårt allt med dem. JAg umgås mycket hellre med min sambos okomplicerade familj. Min familj är det ju som dagt 40 mil till så vi träffas ju inte så ofta. det är svårt att åka i förväg nu och städa när vi bor så långt ifrån. Nu kommer vi ju oftast tillsammans hela familjen när vi åker hem. JAg skyndar in på toan och tar det värsta.
" Ska vi köpa lite nya sängkläder" till dom sa sambon en gång när vi var där. PÅ resesängarna låg en hög genomskrynkliga, lite trasiga sängkläder med fläckar på....
När vi kommer hem till hans föräldrar är det perfekt bäddat med nytt, strykta lakan coh kommer vi sent, innan vi fick barn,så stod det ofta en liten bricka med ett ljus och ett par chokladbitar och så...
Skillnaden är så total att jag blir full i skratt.(ungefär som i filmen " grabben i graven bredvid" när de står och fixar kaffe i varsitt kök hihi)
Nu kräver jag inte eller vill att det ska vara så fint och strykt hos dem, men deet vore roligt att det var förberett någon gång.
Ja du vet hur det är!
GoD JuL!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv