Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag skäms också för mina föräldrar!!!

Skrivet av Emmie
Du är inte ensam! Min mamma är en stor egoist som i dagsläget inte har någon kontakt med någon av oss tre barn (eller med sina 5 barn-barn. 2 dagar före mitt bröllop i somras så skickade hon sms och skrev att hon inte skulle komma för att hon var sur för att jag har så god kontakt med min moster som var insatt i detaljerna kring bröllopet. Sen kom hon iallafall och sa högt och tydligt "att det här var mycket trevligare än på din systers bröllop förra året". Herregud..., säger man så?! En vecka senare vänder hon på en femöring och påstår att min svärmor varit otrevlig mot henne på bröllopet m.m. Suck! Min pappa satt å sin sida och pratade högt och tydligt inför mina svärföräldrar om "kärringen" (min döda mormor) och jag hann precis tysta ner honom. SUCK!
Jag har alltid skämts för min pappa som är en riktig skitgris. Mamma och pappa skildes när jag var 7 år och när man kom hem till pappa och hälsade på nån helg då och då så var det så äckligt i badrummet att man inte ens ville borsta tänderna där! Spiller han mat, ketschup, mjölk eller vad som helst i köket så torkar han inte upp utan låter det gro in! Herregud,förstår inte hur han har kunnat bli så här! Det paradoxala är att han i många år hade städföretag!
Dessutom är han otacksam och säger tom till mina vänner att hans tre barn aldrig ställer upp, fastän vi alltid hjälper honom (nästan dagligen). Han är sur, vresig, smutsig, negativ, pratar skit om ALLA och ger egentligen ingenting MEN tyvärr så är banden starka - pappa är alltid pappa - eller är det så att man lever på hoppet om att få en "normal" pappa. Nu har jag träffat en underbar "normal" man från en "Normal" familj och det är skönt men jag känner mig ändå sorgsen för jag ser vad jag kunnat få om mina föräldrar hade varit mer "normala".

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv