Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dumma tanter...

Skrivet av K-line & Jeanna 011226
...verkar det finns gott om. Usch, det är inte lätt med hundar och graviditet, jag avundas dig inte! Kom att tänka på en sak som hände när jag var höggravid.

Hade en hund kopplad och en lös. Den lilla som då var valp var lös och satte sig för att bajsa. Så där stod jag i höstmörkret och försökte spana efter bajs och samtidigt ha en hund i koppel. Då kommer en gubbe cyklande och släpper fram sin foxterrier hanne. Varpå lillhunden blir så rädd att han far iväg med bajset hängande efter sig (var inte färdig) och den stora hunden som har en tendens att förvara lillhunden försöker gå till attack. Så där står jag och försöker hålla ett öga på en flyende liten hund och en arg annan hund. Och kar f-n förstår ingenting utan tycker bara att hundarna är så söta, och börjar fråga massor om hundras osv. Behöver jag säga att jag var nära att be honom dra åt h-vete.
Inte släpper man väll fram en hund när man ser att en annan bajsar? Och inte släpper man fram en hund till andra hundar utan att kolla att det är ok?

Förlåt för detta långa inlägg...behövde bara skriva av mig lite.

Klappa magen och lycka till med hundarna. Och du, undvik tanten!

« Tillbaka till trådstarten