Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stora hundar...

Skrivet av Annika
jag blir så förbannad när jag läser det här och jag blir så förbannad varje dag när jag möter oansvariga hundägare!!
Jag har en New Foundland som är som de flesta njuffar...lugn, lite lat och alltid väldigt glad. Hon skäller ALDRIG, inte ens vid provokation. Däremot kan hon dra lite om hon inte får hälsa på folk o andra hundar för att hon är så social. Jag är dock mycket noggrann med att fråga först, och undviker de flesta hundägare till små raser då dessa har anklagat mig för att ha en livsfarlig mördarhund. Vad vet dessa människor om rasen då? De dömmer henne enbart på hennes storlek och bestämmer sig för att hon är farlig. Sen är det mitt fel när små papillonar o terriers hoppar upp o biter min hund i ansiktet...för det är ju jag som har en farlig hund!? Hade hon inte varit så snäll så hade hon nog bitit tillbaka...ibland önskar man nästan att det var öga-för-öga regler som gällde....om det inte var så synd om hundarna.
En annan synpunkt o ett önskemål...håll era hundar i koppel om det inte går fot bland folk!!!
Har ett antal vänner som är livrädda för hundar, stora som små, och då hjälper det inte hur snäll matte/husse tycker hunden är osv för man blir lika rädd ändå... Och då kan man ifrågasätta vilket som är värst...en terrier som springer mot en skällandes eller en njuffe som lunkar tyst? Men det kvittar för alla måste ha koll på sina hundar!!!

« Tillbaka till trådstarten